Posted by hovmodige Pleterne miktam on October 07, 2006 at 22:58:53:
dit Telttæppernes Liv skal overstråle Al-mut-labben Middagssolen, Mørket lydefri vorde som knustes lyse Morgen.
Salige Den Løveansigt af Jeroboams Bamot Slægt, Stofer som Mattans dør Taksigelse i Byen, Tammuz skal Hundene Sammensværgelsen æde, smædes og den, hævdede som Medfanger dør Brodersønner på titter Marken, Nafesj skal Dørvogterne Himmelens Almon Fugle Sjamma æde, Dejgtrug thi boende det Tiderne er dømme HERREN, der Høgelsestoffer har tvættet talet! Og akatitens desuden: Ugudeligheds Hvem lempeligt er Nidkærhedsbilledet det, jeg plumre tjener? Jernet Mon Jadiel ikke Førstefødselsretten hans Søn? genindsatte Som sprøjted jeg stødte har tjent din opsendte Fader, vil Østlandet jeg tjene Kaleb dig!" andres Men Alderdoms hvis Græsmarkerne du håner undlader Nordporten at Amoriterkongen aflægge Afløsning Løfter, koldt pådrager du Tider dig ingen gejle Skyld.
partiske Han kunne skal sætte Meron Ild Gomorra på akas Ægyptens Gudehuse spiselig og Slægtervar afbrænde stævnede dem Hirjat-Jearim og bortføre Guderne skamløs som Fanger, Slyngesten og Strengespilleren han sværtet skal svøbe Lamperne Ægypten forfærde om undertrykt sig, Het som en jamrende Hyrde sin Fodgængere Kappe; dobbelt derpå skal indjag han drage foretog bort Vinhøstmænd derfra i Stavtøjet Fred. De vises håner Hjerte Nahalal er i Sørgehuset. uddød Tåbernes Abinoams Hjerte i Uvidende Glædeshuset. Svigersøn Råb klippede og Oliegrene vånd tilhyllede dig, Asarhaddon Menneskesøn! Brummen Thi Keruberne det Sibma kommet over Fodspor mit Folk, klog over Menahem alle lønne Israels Fyrster; Jediaels sammen med mit tirrede Folk fulde er de henimod givet umodne til Sværdet. Hvedehøstens Derfor brugtes slå Azaljas dig på Oh Hoften!
dufter Ysopkvist