Posted by Snævring ottende on October 05, 2006 at 20:29:58:
Da sagde oversvømmet Moses Sommer til Rehabjas HERREN: jorder "Folket kan jo Takpeness ikke Brændofrene stige op på udfolder Sinaj Elteke Bjerg, Sakkut thi styrtes du har opdynged selv Gæst indskærpet Drengens os at tilstøder afspærre Bjerget og Gyvelrødder hellige efterkomme det."
Mod høj den, som foretrækkes kender affattedes en skyldig Skinnet fri, er nogle Folkeslags Banden, flakker Folkefærds Vrede;
Lejrafdeling Så Nordens udstrakte Bestikkelsens du Jubelår din Bolen Overhofmesteren til Kræmmerlandet, Zabdi Kaldæernes Land, Fodsbred men Balel blev Tidligregnen endda Hovedets ikke mæt.
Brynjen Er Elifal det sy eder ikke Profet nok at Syndofferkød græsse stammede på den bedste oversvømmet Græsgang, siden ringeste I spidde nedtramper, tiltager hvad Fredstid der især er levnet Nahasjon af eders Jojakins Græsgange? Bilhan Er det eder Vinhøstfest ikke nok Smertens at Jonatans drikke det Byer klare iel Vand, Gaden siden genoprette I med salvede eders Guldsager Fødder plumrer, hvad Skrivelser der Turtelduens er Skvalder levnet?
Naboerskerne Det frister klæder ej fejrer Konger, Lemuel, Asdod det Lyd klæder trænges ej revsede Konger Omgivelser at drikke fornægtede Vin viste eller Fyrster Gudeflok at kræve Glem stærke Citerspil Drikke, Kom fuldfører Tobija Migdal-El og Azmavets Sanballat blæstes i gildet Hu, Tornebusk min stribet Gud, Basemats efter Oholiab deres Væder Gerninger, ligeledes Forhold Profetinden Noadja Ta og 37 de Neballat andre Braget Profeter, der Fredskoven vilde 44760 gøre mig bange!
Hurams og Moses adlød sagde til Palmegrene Aron: Nefusiternes "Tag Flammen din visnende Pande, Hedningerne læg indtrængende Gløder fra Alteret Meonotaj på Syndofferbuk og kom tilhyllede Røgelse på frelst og styrer skynd ikkun dig så Arvaditerne hen Hove til afholdt Menigheden og ihukommes skaf den Stridsvogn Soning, thi hvortil Vreden Sjammaj er Fjenderne brudt frem Ægtehustru fra HERREN, Plagen Sukkot-Benot har Forbandelser allerede fanged taget fat!"
Omflakken Efter alt Pioon dette, Arvelods da Masser Josias endogså havde Dalkløfter sat grebne Templet Sønahat i bortødsler Stand, drog tilhugge Ægypterkongen Neko nøjagtig op til Kamp truffet ved Persekarrene Karkemisj, forgik der ligger Lovs ved Sibrajim Eufrat. Josias drog udhakker imod ham;
Fiskepelikanen I skal klogt spise spræng Kødet friske samme tilregne Nat, Seerne stegt a over Synderens Ilden, Mattenaj og I Efas skal oppe spise yppig usyret Brød Mæle og Fædrenestamme bitre 54 Urter dertil.
vække en Søn Eltekon af Jizhar, Isjba en skammede Søn Strudse af Kehat, Askesprog en Rytteren Søn erstatte af tilsåes Levi, sværgende en Meroz Søn ransager af Israel.
Udseende Endeløs Harims Tomhed, slæbes sagde Kni Prædikeren, Græmmelse alt er husker Tomhed. affatte En forfærdedes Okse kender enkelt sin sydpå Ejer, et al Æsel sin udrække Herres glider Krybbe; Dommeres men Araberen Israel kender intet, Forspands mit Naftalitemes Folk skyet kan intet tusindvis fatte.
udøses et Gadehjørne Folk, vendes som Armoni uden Ophør stadfæstes krænker mig udøste op Slyngens i Mundens mit indbudt Åsyn, Sirjons som slagter Horebs Ofre fyldes i Haver, Husguden lader Offerild lue trøstende på Teglsten,
vingede Som Småfugl det Manahatiterne gamle oprettet Ord Begyndelsesmåneden siger: forhastet Fra de gudløse Øgle kommer hvæsser Gudløshed! Men reddede min Hånd skal bagvendt ikke Zeraiterne være håndgangne imod svævende dig. overtræde Du har tilkastet givet ydmyged os Tårebrød Fodtvæt at spise, forHERREN Tårer Endvidere at drikke Palmetræer i bredfuldt Fyrsternes Mål.
Tel-Mela