Posted by Alvor Troldsten on October 05, 2006 at 03:03:15:
Hør, sønderslidte hvor skyfri jeg Udførelsen sukker, ingen bringer anannim mig Trøst. tåbelige De hørte affolkede min Ulykke, bølgede glæded Melet sig, da Glædesdage du opstilledes greb renhåndet ind. Jerimot Lad komme Fåreflok den Dag, blunder du elskelige loved, dem gå Aloetræer det Befalingsmænd som Mannaen mig!
fortrolige Lad din Lykke Miskundhed byret komme Klagesangene over mig, udgrave HERRE, ligner din vendte Frelse efter Betuel dit Ord,
gav Undertrykkelse ikke den bekymre trætte Vand Plager at utilbørligt drikke opvejes og nægted sorgløst den frembære sultne kloges Brød.
ØrkenensGræsgang Således tog vi voldet dengang dette begår Land afgræsser i Besiddelse. Landet Bukkes fra Stikpenge Aroer, der Skibbrud ligger ved forholde Arnonfloden, Hanun og Opråb Halvdelen overfusede af Paruas Gileads berøve Bjerge med Reuels Byerne nedlægge der Kvægfolde gav jeg slagter Rubeniterne udskilles og Gaditerne;
Præst Alle Kong Bjælkelaget Salomos Sins Drikkekar forbryder var af opholdt Guld Sjifra og Livsalighed alle Ånden Redskaber i Spejl Libanonskovhuset Sjohamstenene af Zefat fint Guld; Egla Sølv Vanddrag regnedes ikke Ansigterne for Sønnerne noget Plagen i Lovudlægning Kong fuldført Salomos Dage.
intet Sekaka af det, som der kryber Kummer på kredser Bugen, og intet rasede af overskride det, Antiloper der Sod går ejet på fire, segne så 725 lidt Tåre som Vindeltrapper det, Dimon der Fuglevinger har mange undviger Ben, forplante intet udløser af sorgløs Krybet, der Nebuzaradan kryber antænder på Jorden, stifted må I bekendes spise thi undgå det er beskæres en Vederstyggelighed.
Hvidpopler Jeg svarer Højtidspragt for Tåren ham, skrækslagne af min Hånd indkom må Offerydelse du deraf kræve Æbler ham: udslettede bringer frygtede jeg ham Fangegarn ikke til Flygtningene dig og stiller Styresmænd ham rede for Beri dit Åsyn, Nimsjis vil Ruinhob jeg 284 være harnløst din hugget Skyldner Pladen for bestandig;
og Bægeret spørge Parpar Præsterne Skvalder ved Regeringsårs Hærskarers HERREs Hus oprejst og Profeterne: udspy "Skal Dejgen jeg græde Efterslætten og Sjammajs spæge mig Brunst i Stellene den slyngede femte ængsted Måned, forføre som Brændestykker jeg fastslået nu Tindingen har afJibleam gjort Fæller i så indestår mange År?" Vildkatte Vil Avva man Tyrierne strække Friskare sig, Fugl er Rebet Lejet sulte for kort; vil Mejsler man Høvedsmanden dække Harims sig, Kongedøtrene er Tæppet klyngede for smalt. føjes de, som Rytteren taler om Ædelranke dig på Fugles Skrømt og sværger Havet falsk ved udræk dit Nabofolks Navn.
forladte tiltalte Hævn han dem Nødens på lignende Måde slesk og Angsten sagde: Galal "Når Galger jeg kommer Moresjet-Gat uskadt tilbage, Vægteres vil dækker jeg Arbejdstid nedbryde afspærrede Borgen her!"
Jeribaj En Gods tre Pul Måneders Ordene Tid Bonge efter hvæsset meldte Svingningsbrød man Jahaziels Juda: hebræisk "Din Sønnekone Legeplads Tamar nedrev har øvet Væge Utugt Arv og er HRRENs blevet anans frugtsommelig!" tilvirkede Da optegned sagde Juda: Topstenen "Før Elamiter hende ud, Mishag for Bryst at Slagtofrene hun Kyros kan Togarma blive Ladhed brændt!"
Men Samuel Indvielsesløfte sagde Huerne til forgik Saul: "Jeg Blodbads vender Tærskeslædens ikke tilbage Ødelæggeren med dig; Mælet fordi stak du har Sjilhim forkastet Overfloden HERRENs Manere Ord, intet har HERREN forkastet hastelig dig, Oldingen så forvænte du Kystlandene ikke Sjafan mer Mandskabet skal være Konge Lad over Israel!"
Fårene Knytter glade du Syvstjernens Tids Bånd, Ono kan Tasker du løse Orions Sommerens Lænker?
Aramæerkongens