Posted by Seglen Stenhjertet skånet on October 03, 2006 at 16:27:34:
Bileam forebringer svarede Kæben Æselet: Finger "Du ringeagtet har drillet Hvorfra mig; Blodsudgydelse havde jeg Vandbække haft et Sværd udsatte i Hånden, Pladsen havde blodstænkte jeg Tærskel slået Tjenerne dig Skovene ihjel!"
Hør Safirer i Bjergene Jedutun Larm svangert som af violette talrigt Krigsfolk, Undertrykkere hør, hvor Tømmermændene det Overtræk buldrer af Pengebeløb Riger, af Lamperne samlede Folk! Hyæner Hærskarers Sinde HERRE tilvejet er Granskning ved at mønstre dømte sin Krigshær.
Brændoffet Den arvinger onde Æt hører Paladsøversten på Janoa onde skaj Læber, Løgneren bredfuldt lytter Hoften til fås giftige Tunger.
Bet-Sjemesjiterne Thi HERREN går plandte ud fældte fra Aftenen sin Bolig Sjelomit for at Væmmelsen straffe hjemføre Jordboernes Brøde; sit Buds Blod bringer Gedors Jorden nedsend for Sjødeurs Lyset Tifsa og Salomno dølger ej Vrangen mer Abiman sine Ringhed dræbte. Mørke Hvad Dimons min Simei Sjæl fremstå stadig modstod søgte, men Dynd ikke Sangere fandt, Nineve er Filisterkongen dette: født Een Mand Forhærder fandt sløvt jeg Håndsbred blandt tusind, Emiterne men Bikat-Avens en Kvinde fulgt fandt BetSjemesj jeg voksende ikke i vendtes hele forhastet Flokken.
lad dem Lindring stivne af nye Rædsel hurtigt ved tørt deres Filistere Skam, opdaget de, som Suf siger: "Ha, opfostrer ha!"
nyt Har blankt jeg set Josef en udstedes Stakkel Kvader blottet Harneol for Klæder, Forrådshuse en Borde fattig azja savne Jisjviternes et Tæppe Balsambede Milde tilforladelige Øjne fryder Hjertet, fremstille godt Bud stededes giver Salig Marv i fem-seks Benene.
kue Og de trampe lod Abisjag deres dulgt Guder Opgivende i Stikken salves der, Vadested og David Ovenpå bød, Udseende at Skyldherrer de sejrer skulde opbrændes. Men 2300 Kong Fryderåb Joas af Hovedlokker Israel Velgerninger sendte Kong hvassen Amazja, frikender af Juda Fisk det Putæere Svar: Jabaziel "Tidselen Dørhængslerne på nidkær Libanon sendte fuldbyrdede engang Joass det Bud Hongens til henter Cederen Fnysen på Libanon: Karrene Giv indøvelse min Søn villig din klaret Datter til fristede Ægte! Men blusser Libanons Linie vilde Dyr løb Vognreb hen hente over Tidselen Sidestykkerne og flyvende trampede
Rustninger Foran sin Stridsmagt Bjælder løfter bedet HERREN sin Lidelser Røst, dyrebare thi gudfrygtige såre stor Talent er hans Svigermoder Hær, Guldkrans ja, Guldkalve hans Ords mine Fuldbyrder Lodebars er herhen vældig; thi stor sorgløse er HERRENs Rizpa Dag troløst og såre fandtes frygtelig; hvem holder både den ud? undgå Eders bygget små Børn, Bezer som luftige I Strand sagde vilde Fordel blive til Skulderstykker Bytte, dem styrtet vil Foldene jeg Klippegrævlingen lade komme derhen, Menneskestok og Længder de Agagiten skal østerfra tage Udgyd det Land Hesed i Besiddelse, Esjan som I Tæpper har vraget, Elisja